Wycieczki i wyprawy

Rajd Górski – Klimczok

12 maja 2017 kolejny już raz uczniowie naszego gimnazjum wzięli udział w Rajdzie Górskim tym razem na Klimczok.

Tradycyjnie piesza wędrówka na szczyt zakończyła się wspaniałym poczęstunkiem i licznymi zawodami, w których uczniowie naszej szkoły mieli okazję wykazać się nie tylko wiedzą turystyczną na temat regionu, ale także wytrwałością i krzepą uczestnicząc w rywalizacji sportowej. Każdy uczeń został nagrodzony losem na loterię fantową oraz zwyczajowo pamiątkową plakietką uczestnika rajdu. Bawiliśmy się wyśmienicie i już niecierpliwie czekamy na jesienną edycję imprezy 🙂

Klasa II f „zdobywała” ZAMEK KSIĘŻNEJ DAISY W PSZCZYNIE i nie tylko…

23 listopada 2016 roku klasa 2F wybrała się na wycieczkę klasową do Pszczyny.

Spotkaliśmy się o 6:30 na rybnickim dworcu PKP skąd wyruszyliśmy w podróż. Pszczyna przywitała nas promieniami słońca co w połączeniu z naszymi wesołymi humorami pozwoliło nam szybko dotrzeć na pszczyński rynek. Tam czekała na nas piękna Księżna Daisy która wskazała nam drogę do zamku.

Muzeum Zamkowe w Pszczynie jest jednym najciekawszych i najczęściej odwiedzających muzeów polskich. Zamek należał do wielu rodów i książąt między innymi: książąt piastowskich, rodów arystokrackich węgierskich, śląskich i niemieckich oraz wielu książąt polskich. Po pierwszej wojnie światowej Pszczyna znalazła się w Polsce wtedy władzę nad zamkiem przejęła rodzina Hochbergów  – jedna z najbardziej  znanych na całą Europę rodzin. Na sławę Pszczyny i zamku ogromny wpływ miała księżna  znana na całą Europę, żona księcia pszczyńskiego Hansa Heinricha XV von Hochberga – Maria Teresa Oliwia Hochberg von Pless zwaną Daisy ( “ Stokrotka “).

Spore zainteresowanie wywołała wizyta w zbrojowni zamku, w której prezentowane zbiory pochodzą od XVI do początku XX w. i obejmują m.in. miecze katowskie, lance kawaleryjskie, ryngraf z czasów konfederacji barskiej i zbroje samurajskie.

Kolejnym etapem naszej wycieczki była Pokazowa Zagroda Żubrów. Mieliśmy okazję uczestniczyć w karmieniu rodziny żubrów a największą sympatię zyskała najmłodsza mieszkanka zagrody krówka żubra – Plarisa. W zagrodzie spotkaliśmy również inne zwierzęta między innymi: indyjskie pawie, jelenie szlachetne, daniele, muflony, bażanty diamentowe, dziki i łosie.

Spacerem przez zamkowy park udaliśmy się do Skansenu Wsi Pszczyńskiej. Naszym oczom ukazała się XIX – wieczna Zagroda Wsi Pszczyńskiej z jej wspaniale zachowanymi obiektami m.in. stodółka z Kobielic z 1811, masztalnia z Wisły Wielkiej z 1799, Kuźnia z Goczałkowic z XIX wieku, spichlerz z Rudołtowic – Dębiny z XVIII wieku, chałupa mieszkalna z Grzawy z 1831 roku, młyn z wiatrakiem z Zebrzydowic z 1904 roku, studnia z Łąki, młyn wodny z Bojszów z XIX wieku. Po obejrzeniu wszystkich obiektów udaliśmy się w stronę dworca kolejowego na pociąg powrotny do Rybnika.

Arcyciekawa wyprawa naukowa

2016-02-18

15 stycznia 2016 r. w ramach realizacji innowacji przyrodniczej odbyła się szkolna wycieczka naukowa. Jej organizatorami byli: pani Wiesława Korecka-Widenka, pani Wioletta Buczkowska-Pakos oraz pan Grzegorz Przybyła.

Wycieczka do Warszawy IIe

2016-05-15

Zwiedzaliśmy najciekawsze miejsca w stolicy, które przykuwają uwagę turystów.

W pierwszej kolejności udaliśmy się do Sejmu i Senatu. Podczas zwiedzania Sejmu uzyskaliśmy wiele ciekawych informacji, dotyczących długoletniej historii i tradycji polskiego parlamentu, który tworzą 2 Izby – Sejm i Senat. Zwiedziliśmy między innymi salę posiedzeń sejmowych znaną z TV, Salę Kolumnową, „korytarz marszałkowski” oraz inne zakamarki. Zmęczeni, ale spragnieni kolejnych wrażeń udaliśmy się do Parku Łazienkowskiego, po drodze wstąpiliśmy do Parku Ujazdowskiego z przepięknym Pałacem Ujazdowskim. Największe wrażenie zrobił Pałac na Wodzie, a w szczególności półkolista widownia amfiteatru – scena położona na sztucznej wyspie i rząd kamiennych rzeźb przedstawiających sławnych autorów dramatycznych. Uczestnicy wycieczki zachwycali się także florą i fauną tego parku, do zdjęć „pozowały” nam przepiękne pawie i liczne wiewiórki. Miłym zakończeniem dnia był spacer po Starym Mieście, gdzie pośrodku placu stoi pomnik Warszawskiej Syrenki. Niedaleko mieści się restauracja „Bazyliszek”, nad wejściem której wisi podobizna potwora.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Centrum Nauki Kopernik, niewątpliwie jednego z najważniejszych punktów naszej wycieczki. Jest to wspaniały ośrodek nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się. Wszyscy mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Mieliśmy okazję własnoręcznie dokonywać wielu eksperymentów naukowych, zobaczyć na własne oczy mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, urządzeń, wszechświata i wielu innych aspektów otaczającego nas świata. Po emocjach CNK udaliśmy się trasąW-Z i Traktem Królewskim do Zamku Królewskiego. Tam zwiedziliśmy część muzealną zamku poznając jego historię. Potem spotkaliśmy się z panią przewodnik, która zaprowadziła nas do Ogrodu Saskiego i na plac Marszałka Józefa Piłsudskiego, gdzie znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza – symboliczna mogiła upamiętniająca bezimiennych żołnierzy poległych w obronie ojczyzny. Po drodze zatrzymaliśmy się pod pomnikiem Adama Mickiewicza – patrona naszej szkoły, kościołem Św. Krzyżapomnikiem Kopernika i oczywiście Pałacem Prezydenckim. W drodze powrotnej na Stare Miasto przewodniczka przedstawiła nam między innymi historię Barbakanu oraz Pomnika Małego Powstańca, który upamiętnia najmłodszych uczestników powstania warszawskiego. Zeszliśmy również do podziemi archikatedry Św. Jana Chrzciciela – gdzie spoczywają zasłużeni Polacy. Następnie zwiedzaliśmy stolicę z okien autokaru: przejeżdżaliśmy przez teren byłego getta, obejrzeliśmy Pomnik Bohaterów Getta – nawiązanie do tematu martyrologii Żydów polskich, Pomnik Poległych i Pomordowanych na Wschodzie, Umschlagplatz i dojechaliśmy do Cmentarza Powązkowskiego. Przeszliśmy aleją zasłużonych i weszliśmy do katakumb. Drugi dzień zakończył się chwila zadumy pod Pomnikiem Powstania Warszawskiego 1944, obok którego mieliśmy zakwaterowanie. Trzeci dzień naszej wizyty w Warszawie rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Powstania Warszawskiego.Doświadczyliśmy mnóstwa wrażeń: chwil pełnych wzruszeń, smutku i radości oraz dumy, że jesteśmy Polakami! Nie da się w pełni opisać tych emocji, jakie nam towarzyszyły. Podsumowaniem wycieczki była wyprawa do znanej wszystkim z filmów galerii handlowej Złote Tarasy. Znaleźli się też tacy, którzy woleli wjechać na 33 piętro Pałacu Kultury i Nauki – by raz jeszcze – tym razem spod chmur, spojrzeć na Warszawę. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy bardzo zadowoleni.