I 2016

 

Ankieta

Uczniowie pierwszych klas naszego Gimnazjum wypełnili krótkie ankiety na temat zdrowego odżywiania i przyzwyczajeń dietetycznych. Większość naszej młodzieży uprawia regularnie sport i posiada prawidłowy wskaźnik BMI ( nie ma nadwagi).Niestety, nasza młodzież je bardzo mało ryb i pije wodę w niewystarczających ilościach. Najbardziej niepokojące jest jednak to, iż wielu z nich nie je pierwszego śniadania w domu. Aby poprawić świadomość w tym temacie pani Agata Geisler przygotowała konspekt lekcji na temat ważnej roli pierwszego śniadania w naszej diecie. Temat ten zostanie omówiony na godzinie z wychowawcą. Dzięki materiałom otrzymanym od organizatora akcji edukacyjnej „Żyj smacznie i zdrowo” (w której uczniowie naszej szkoły biorą udział), młodzież porówna wyniki ankiet poszczególnych klas z wynikami ogólnopolskimi oraz otrzyma książeczki z przepisami na proste, smaczne i zdrowe posiłki. Odsyłamy do szczegółowej analizy ankiet.

szkola promujaca zdrowie 1a

szkola promujaca zdrowie 1b wyniki

szkola promujaca zdrowie 1c wyniki

szkola promujaca zdrowie 1d wyniki

szkola promujaca zdrowie 1e wyniki

szkola promujaca zdrowie 1f wyniki

Żyj smacznie i zdrowo

W ramach szóstej edycji programu edukacyjnego „Żyj smacznie i zdrowo” cała nasza klasa (2e) miała za zadanie przygotować zdrowe i wartościowe śniadanie. Trzy grupy zaproponowały następujące pomysły na „najważniejszy posiłek dnia”:

1.Sałatka owocowa-dostarcza dużo energii na cały dzień, dzięki fruktozie.
2.Płatki musli z jogurtem naturalnym – zawierają błonnik, który wspomaga trawienie.
3.Kanapka z twarożkiem – porcja zdrowia, dzięki której organizm wyzbywa się toksyn.

Najbardziej zdrowa i zróżnicowana jest opcja nr.3, ponieważ zawiera zarówno błonnik,
jak i gwarantuje energię na cały dzień, a dodatkowo jest najmniej tucząca, poprzez bardzo małą ilość zbędnych cukrów.

Przepis na kanapkę z twarożkiem:
składniki: chleb (najlepiej słonecznikowy lub orkiszowy), twarożek (bez dodatków), papryka, rzodkiewka, szczypiorek, przyprawy(według uznania).
Sposób przygotowania(twarożek):
Do białego, nisko tłuszczowego twarożku dodać: paprykę, rzodkiewkę, szczypiorek (pokrojone) oraz przyprawy (świetnie smakuje z bazylią).

Smacznego!

Godna uwagi i polecenia jest książka z przepisami „Żyj smacznie i zdrowo”, której można znaleźć ciekawe pomysły na każdy posiłek dnia. Zapewne taka dieta jest lepsza dla organizmu niż fast-foody itd.

fot.Anna Szymura